Weight Watchers Dieet

Het Weight Watchers dieet is wereldwijd een van de meest gevolgde afslankmethodes. Het dieet valt op, omdat het een geleidelijk afvalproces stimuleert. In vergelijking met andere diëten, mag je bij Weight Watchers redelijk veel eten. Het afvallen gaat daardoor relatief langzaam, maar het hongergevoel is niet erg groot. Het Weight Watchers dieet werkt met een puntensysteem. Elke hoeveelheid van een bepaald product correspondeert met een aantal punten. Zo komt 100 gram gerookte zalm overeen met 3 punten en een eierkoek met 2 punten. Met een speciale rekenformule wordt berekend hoeveel punten je per dag mag eten. Hoe je de punten invult, mag je zelf weten. Weight Watchers stimuleert het eten van voldoende groente en fruit, omdat aan de meeste groentes en vruchten 0 punten worden toegekend. Bewegen kan je extra punten opleveren, wat erg motiverend kan werken.

Weight Watchers Dieet – enkele overwegingen

Het Weight Watchers dieet kan je online volgen. Je betaalt per maand een vast bedrag, waarmee je jezelf toegang verschaft tot alle hulpmiddelen die je nodig hebt om af te vallen. De online software kan bijvoorbeeld gebruikt worden om de puntenwaarde van elk ingrediënt uit te rekenen, het eetdagboek (verdeling van de punten over de dag) bij te houden en om het afvalproces in kaart te brengen. Ook is het mogelijk om de Weight Watchers cursussen te volgen die in vrijwel iedere stad worden georganiseerd. Uiteraard zijn aan beide opties kosten verbonden. Het Weight Watchers dieet is al meer dan 50 jaar een begrip. Dit betekent dat de voors- en tegens, ook op de lange termijn, inmiddels aardig goed in kaart zijn gebracht.
Weight Watchers Dieet – vergelijking
Kosten: Het Weight Watchers dieet brengt wel kosten met zich mee. Dit kan variëren van ongeveer 5 euro per week voor de online cursus (er zijn wel opstartkosten) tot ongeveer 10 euro per week voor de wekelijkse bijeenkomsten (houdt ook rekening met inschrijf- en opstartkosten). Daarnaast zijn er speciale magere Weight Watchers voedingsmiddelen en kant-en-klaarmaaltijden te koop, die niet verplicht zijn, maar wel gemakkelijk, omdat de puntenwaarde al wordt vermeld. Deze zijn iets duurder dan de normale light-varianten in de supermarkt.
Honger: Het Weight Watchers dieet stimuleert het geleidelijk afvallen, waardoor het hongergevoel gering is. Je mag per dag niet meer dan 2 punten te weinig eten, waardoor het crash-dieet effect wordt tegengegaan.
Gezond: Weight Watchers stimuleert het eten van voldoende groente en fruit. Producten met veel vezels, zoals volkoren pasta, hebben doorgaans minder punten dan varianten zonder voldoende vezels. Vet eten wordt ontmoedigd, omdat het totaal aantal punten per dag dan snel op is. Daarnaast stimuleert Weight Watchers gevarieerd eten. Er worden geen voedingsgroepen weggelaten en men kan zelf kiezen hoe de punten worden verdeeld over de dag. In principe kan men alles blijven eten: de ene dag vis, de andere vlees; de ene dag pasta, de andere aardappelen.
Effect: Het Weight Watchers dieet besteedt speciale aandacht aan de stabilisatie van het gewicht, wanneer het ideale gewicht is bereikt. Hiervoor is een speciale cursus ontwikkeld. Met Weight Watchers val je langzaam af, maar de kans dat het gewicht er op de lange termijn af blijft, is daardoor wel groter.

Weight Watchers Dieet – literatuur

Speciale receptenkaarten, kookboeken en andere hulpmiddelen zijn te koop via Weight Watchers. Ook verschijnt om de week het Weight Watchers Magazine.”



   Gerelateerde Weight Watchers Dieet artikelen